Visa ett inlägg
Oläst 2012-08-31, 06:06 #2
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Jag har fått ett antal såna erbudanden och det är nästan alltid förbaskat dyra erbjudanden.

Yreg var ett typexempel på företag som ringde runt till företag och erbjöd denna typ av tjänst "gratis" mot att de skulle få använda mig som referens. Sen skickar de en faktura på 5000 eller 12000 som inte går att säga upp.

Jag skulle nästan säga att detta sätt att sälja på har fått så dåligt rykte att det är svårt att erbjuda serösa tjänster på vid telefonförsäljning numer.

Jag har blivit mycket skeptisk till alla former av telefonförsäljning i vart fall.

Jag föreslår att du alltid skickar ett skriftligt avtalsförslag till kunden efter en telefonförsäljning med alla villkor tydligt specificerade och är extremt seriös i ditt erbjudande.

Skicka avtalet i två exemplar till kunden, och be kunden returnera båda underskrivna, sen när du får tillbaks båda avtalsexemplaren skriver du under och returnerar ett ex till kunden.

Påbörja ALDRIG något arbete innan kunden har skickat tillbaks det underskriva avtalet och du själv har skrivit under.

Det kommer troligen/sannolikt en lag snart som lagstadgar om detta.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat