Visa ett inlägg
Oläst 2012-08-21, 09:13 #5
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Axelsson Visa inlägg
Hur viktigt är det egentligen att använda unika IPs med tanke på SEO? Jag kan förstå att om man vill länka ihop sina sidor så är det bra att sprida ut dom på olika IPs och även använda olika WHOIS-info för att få det att se ut som naturliga länkar.

Men om man inte ska länka ihop sidorna utan enbart dela IP med många andra webmasters (shared hosting), kan detta skada min webbsidas rankning?

Om IPn missbrukas och hostar ett stort antal spam-sidor så kan jag tänka mig att det kan hända, men om de flesta sidor är av hyfsad kvalitet?
Generellt sett så är det inget problem alls. Mycket av snacket om att sprida IPn är en myt, något som inte är aktuellt alls idag.

Din sida ska hamna på ett rent spam-IP för att vara i någon riskzon. Det är absolut inget du behöver oroa dig för så länge du inte väljer riktigt suspekt shared hosting.

Som tidigare påpekat så är det dock aktuellt om man bygger stora korslänkande nätverk, men då har det ändå absolut ingenting med seo-värde att göra, utan är enbart för att minimera risken att bli straffad av Google.
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat