Citat:
Ursprungligen postat av saabmosare
Varulager + porto värde ca 5000:- till kund.
Logo
Domän
Webshop + paysonmodul + onepagecheckout modul
Facebookgrupp
Importerar själv.
|
När du säljer en affärsverksamhet som helhet ska du presentera lagervärdet som inköpskostnaden inkl frakt till ditt lager, inte vad den eventuellt kan inbringa vid försäljning till kund, det är vilseledande, det är INTE lagervärdet.
Alla värden du anger ska anges EXKL moms. Det framgår inte av ditt inlägg om moms är medräknat eller inte, men eftersom det var en knepig redovisning av lagervärdet så misstänker jag att det kan vara en knepig redovisning av moms också. Var hellre övertdlig än tvärtom.
Det står TS helt fritt attredovisa de ekonomiska siffrorna här i tråden eller i PM till eventuellt intresserade. Men om du presenterar dem här i tråden så se till att de är fullständiga och korrekta.
Exempelvis omsättning, varukostnader, fasta kostnader, lokalhyra, lagerkostnad, krav på utrymme för lagret, måste lagret vara "torrt", m.m.
Jag är inte spekulant i detta fall men jag vill bara upplysa om vad man söker som nyfiken potentiell köpare. Du kan gå miste om seriösa spekulanter om du ger felaktiga, missledande eller bristfällig information. det är ju knappast "rocket-science" så behöver vara rädd att avslöja affärshemligheter.