Visa ett inlägg
Oläst 2012-08-17, 02:08 #13
Dimme Dimme är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2008
Dimme Dimme är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2008
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Vilken typ av utveckling hinner man göra på 25 timmar? Specificera gärna, jag har aldrig sett såna "utvecklingsuppdrag", däremot webbdesign av små väldigt enkla webbplatser.

Du hinner ju inte ha särskilt många möten med en kund på 25 timmar.

Det kortaste utvecklingsuppdrag jag själv varit involverad i sedan 1988 (dvs på de senaste 24 åren) när jag började som professionell utvecklare var på 62 timmar och då kopierade jag en gammal applikation i MS-DOS och gjorde några enkla registreringsformulär och en mycket enkel utskriftsfil för kontrolluppgifter för ett försäkringsbolag (inte hela bolagets redovisning utan några 100-tal specialförsäkringar inom Pension/Liv) till skatteverket (detta var ca 1994-1995). Då fick jag mycket beröm för att det var extremt snabbt jobbat. Det var dessutom ett internt uppdrag hos min dåvarande arbetsgivare så det var inte så mycket specifikationsarbete som behövde göras utöver det som redan fanns att läsa in sig på och det jag redan kunde.

Jag utmanar den som kan specificera vad du hinner på 25 timmar att visa vad du kan åstadkomma på den tiden, så får vi se.
Jag vet att det jag gör är fel, men hade jag fakturerat min kund för den tiden vi är på möten så hade jag inte haft någon kund.
Dimme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat