Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
För uppdrag som ligger på 25 timmar kan man knappast ens prata om "utveckling". Då pratar vi enbart webbdesign. en utvecklare hinner inte ens läsa in sig på uppdraget på så kort tid, så det blir en omöjlig uppgift.
Att man hinner knacka lite HTML, CSS och Javascript på 25 timmar innebär inte att man (enligt min mening) skulle kalla sig utvecklare.
För att det ska vara frågan om "utveckling" behöver uppdraget vara från 2-3 månader och uppåt.
Men uppdrag (för en riktig utvecklare) som är kortare än 2 veckor får man räkna med att betala från 1250 kr/tim och uppåt. Den karaktären kan vara att hålla kortare kurser, delta i strategimöten, granskning av arkitekturdokument o.s.v. (m a o högst kvalificerade arbetsuppgifeter).
Men är det egentligen frågan om webbdesign så är det ju andra nägot lägre prisnivåer, detta enligt min erfarenhet i alla fall.
Jag skulle vara ytterst tveksam till att ta på mig ett uppdrag som "utvecklare" om det är mindre än 3 månader på heltid, för man hinner inte göra ett vettigt jobb på så kort tid.
|
Conny, inte för att vara sån men det är nog dags att vakna upp och inse att världen har förändrats....
Annars, håller med övriga på 800kr linjen.