|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: May 2010
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: May 2010
|
Jag har SIII och jag är nöjd med batteritiden.
Jag tar den ur laddaren klockan 06 och när jag lägger mig klockan någon gång mellan 22 och 00 har jag mellan 15 och 50 procent batteri kvar beroende på användning om jag inte laddat den på jobbet. Det får anses vara ganska bra.
Jag kan tipsa om att du installerar JuiceDefender, helst betalvarianten som ger dig mer inställningsmöjligheter. Välj "custom"-profilen, sätt dig en stund och kolla igenom inställningarna och testa dig fram. JD tillåter bara appar att synka med vissa intervall och tvångssynkar då alla appar i ett fönster där datatrafiken är på. Locationinställningarna är också riktigt bra - baserat på din network location stängs och sätts WiFi på och av. Det finns även ett training läge där appen automatiskt lär sig vart det finns WLAN som den kan koppla upp emot.
För att hålla koll på förbrukningen och vad som drar batteri bör du installera apparna "Battery Monitor"(snygga grafer över batterianvändandet) och "BatterBatteryStats"(mycket och detaljerad information om vad som drar batteri, bland annat wake locks som oftast är den största boven).
Senast redigerad av pelmered den 2012-08-16 klockan 11:49
|