Visa ett inlägg
Oläst 2012-08-15, 11:30 #4
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Min S3:a har mycket bättre batteritid än vad min 4s hade. Gör som föregående säger och stäng av allt som du inte behöver. Se även till att du har alla de senaste uppdateringarna.

Edit: Smartphones kommer du i vilket fall som helst behöva ladda en gång om dagen. Jag laddar ibland min på kontoret fastän den t.ex har 70% kvar. Livslängden på batteriet minskar inte om du laddar den ofta, det gäller endast äldre batterier och ej Li-ion.
Jag har en SII men behöver vid (för mig) normal användning inte ladda mer än varannan dag. En smartphone är tyvärr helt värdelös vid de tillfällen när man faktiskt verkligen behöver den - skärmarna drar väldigt mycket batteri.

Gör som föregående talare sagt - stäng av det du inte använder, framför allt GPS. Du kan även testa att installera en app som JuiceDefender. Det KAN naturligtvis också vara så att ditt batteri helt enkelt är dåligt.

Tänk om företagen kunde satsa på batteriutveckling nu istället för en massa fjantiga extrafunktioner... Det lutar åt att min nästa mobil inte blir en smartphone.

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-08-15 klockan 12:21
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat