...och DÄR kom de politiska slagdängorna om hur värdelös staten är och hur synd det är om alla höginkomsttagare. Tack Patrikweb, jag började faktiskt undra... :-P
Och för att ingen vilsen själ faktiskt skall tro att Patrikwebs "verklighetsbeskrivning" stämmer så kommer här även lite motargument till att "allt är värdelöst med Sverige":
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Sedan A-kassan så så jävla låg så det är fika pengar man får ut som max där, typ räcker ju knappt för en dag.
|
Du har rätt att man inte får så mycket i A-kassa, men att säga att det bara räcker för en dag är direkt respektlöst. Det är många människor som lever på A-kassa och för dem är det inte fikapengar - det är pengar som går till hyra, mat, etc. Det är jävligt tufft för dessa människor, att säga att deras månadsinkomst är fikapengar för dig är rätt svinigt.
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Staten är ju ändå värdelös för dom som har pengar, enda som tjänar på staten är låginkomsttagare.
|
False. De som tjänar på staten är majoriteten av befolkningen - höginkomsttagare är ett särintresse. Vänd på det, självklart kan man inte anpassa samhället efter de 20% av befolkningen som har det bäst - för de har ju det redan bra. Jag är själv höginkomsttagare + egen företagare, och trots att jag lever i Sverige och följer systemet och betalar min skatt lever jag riktigt gott. Det är inte oss det är synd om - det är de stackarna som sliter ut sig på Carema för 14.000 kr / månad det är synd om.