Visa ett inlägg
Oläst 2012-08-14, 13:39 #16
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2007
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar

Reg.datum: Sep 2007
...och DÄR kom de politiska slagdängorna om hur värdelös staten är och hur synd det är om alla höginkomsttagare. Tack Patrikweb, jag började faktiskt undra... :-P

Och för att ingen vilsen själ faktiskt skall tro att Patrikwebs "verklighetsbeskrivning" stämmer så kommer här även lite motargument till att "allt är värdelöst med Sverige":

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Sedan A-kassan så så jävla låg så det är fika pengar man får ut som max där, typ räcker ju knappt för en dag.
Du har rätt att man inte får så mycket i A-kassa, men att säga att det bara räcker för en dag är direkt respektlöst. Det är många människor som lever på A-kassa och för dem är det inte fikapengar - det är pengar som går till hyra, mat, etc. Det är jävligt tufft för dessa människor, att säga att deras månadsinkomst är fikapengar för dig är rätt svinigt.

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Staten är ju ändå värdelös för dom som har pengar, enda som tjänar på staten är låginkomsttagare.
False. De som tjänar på staten är majoriteten av befolkningen - höginkomsttagare är ett särintresse. Vänd på det, självklart kan man inte anpassa samhället efter de 20% av befolkningen som har det bäst - för de har ju det redan bra. Jag är själv höginkomsttagare + egen företagare, och trots att jag lever i Sverige och följer systemet och betalar min skatt lever jag riktigt gott. Det är inte oss det är synd om - det är de stackarna som sliter ut sig på Carema för 14.000 kr / månad det är synd om.
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat