Visa ett inlägg
Oläst 2012-08-14, 03:59 #7
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar

Reg.datum: May 2008
Layouten har jag inte så mycket att säga om - även om det är en mall är den ren och snygg. Däremot fungerar den inte riktigt överallt. Under "Hemförsäkring" ser jag inte hela texten till vänster i Chrome på Mac, se bilden. På "Kontakta oss" hamnar högerkantens "Widgets" ovanpå bilden, se bild. Sidorna laddas väldigt långsamt här - kanske en optimering skulle hjälpa till eller ligger den på ett långsamt webbhotell?

Mer finns, tyvärr, att säga om texten
Startsidans rubriker som Motorcykelförsäkr och Snöskoterförsäkri får mig att lämna sidan, den tappar all trovärdighet. Inget fel på dialekter men på en webbplats av detta slag tror jag att det gör sig bättre med rikssvenskans "hämta" istället för "hämt"

Var konsekvent med versaler på "din", "dina" etc. Nu möts man av en rubrik med "Din" och och sedan "dina" - generellt förespråkar jag gemener (små bokstäver) för tilltal

Under "Boendeförsäkring" - ta bort särskrivningen för fritidshusförsäkring

Var konsekvent med grafisk utformning av länkar. På startsidan finns nu både svart understruken text och grön text för att ange länkar, liksom grön text som inte är länkar.

Telefonnummer, var konsekvent - nu finns både ettt 0700- och 08-nummer på sidan "Kontakta oss"

Jag tror att ni måste utveckla vad som händer med ens personuppgifter om man väljer att avsluta kontot, dvs hur längre ni lagrar dem.

Sidan är på svenska - då ser det slarvigt ut att inte "back to top" i övre vänstra kanten är översatt

Under "Start" finns "Home 1" och "Home 2" - det gillar inte jag. Start ska vara en direkt väg till startsidan och inte kräva att man väljer i en "dropp down" meny där man inte heller förstår vad som skiljer de två sidorna åt och vad som verkligen är startsidan.

Slutligen, se över texten under "Om oss". Som läsare bryr jag mig inte om er vison - jag vill veta vem ni är och vad ni gjort och gör. Dessutom de 8 cookies jag får är lite mer än det ni beskriver.

Som sagt, det är lätt att bli hemmablind
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Skärmavbild 2012-08-14 kl. 03.26.35.jpg (9.6 KB, 8 visningar)
Filtyp: jpg Skärmavbild 2012-08-14 kl. 03.26.10.jpg (13.6 KB, 5 visningar)
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat