Visa ett inlägg
Oläst 2012-08-08, 21:08 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Såg idag att det kommit en ny bok "Steve Jobs - En biografi" av Walter Isaacsson översatt till svenska, utgivet av Albert Bonniers förlag. ISBN 978-91-0-012817-3. Boken finns att köpa på pressbyrån för 99 kr. Det är en mastig bok på 650 sidor.

Walter Isaacson har gjort 40 intervjuer med Steve Jobs och intervjuat ett hundratal personer i hans närhet, för att kunna skriva en ganska omfattande biografi om Steve. Boken har ett 40-tal kapitel och kändes totalspäckad med personliga berättelser. Har inte haft tillfälle att läsa den ännu, men den ligger just nu först på min lista att avverka.

Bland annat kunde jag se vid lite snabb blädderläsning att det finns många detaljerade beskrivningar om hur Steve skällde ut medarbetare och gjorde sig omöjlig i många situationer (så envis han var), Flera berättelser från NeXt, Pixar, Disney m.m.
Jag köpte boken om Steve Jobs och har nu kommit till sidan 428 av ca 650. Har de senaste 4 dagarna läst ca 300 sidor. Planen är att ha läst klart till helgen.

Det är mycket läsvärt och intressant material i boken, rekommenderar fler att läsa den.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat