Citat:
Ursprungligen postat av jakoob
jaha varför tokhyvlar du den lösningen?
Har du testat den lösningen?
|
Jag gjorde inför uppstarten av vår butik en genomgång av ett 20-tal olika plattformar inklusive hyrlösningar och kollade på butikerna som var skapade med de olika lösningarna. För den peng som man hyr Vismas lösning finns det fler lösningar som jag är säker ger mer för pengarna, där bolagen bakom hyrlösningarna har ett fokus på e-handel. Kollar man deras referenser så är en under ombyggnad och den andra imponerar inte så stort på mig.
När det gäller att välja plattform är det viktigt att man satsar på en lösning där man snabbt kan anpassa sig efter marknadens förändrade förväntningar på butiker. Kunderna har vant sig vid vissa funktioner i en nätbutik och man vinner mycket på att ha stöd för allt sådant snabbt. Att kunna ta betalt på flera olika sätt är också värdefullt. En av de mest funktionsrika hyrlösningarna är t.ex. lösningen från Kodmyran som har ett riktigt bra stöd för lager och integrationer med ekonomisystem.
Mitt råd är att du testar några olika och kommer fram till vilken som passar just din verksamhet bäst. Om det nu visar sig vara Vismas lösning ska du givetvis välja den.