Visa ett inlägg
Oläst 2012-08-04, 17:54 #5
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Du måste betala bolagskatt i Sverige, orsaken varför man inte vill ha ett bolag med vinst i Sverige.

Orsaken varför du bara ska ha ett driftbolag i Sverige som bara gör så mycket vinst som du behöver för lön.

Du kan betala royalty till offshore bolag, i vissa länder är även royalty helt skattefria.

Har dock inte kollat på svensk lagstiftning vad som gäller vid utbetalningar av royalty.

Du bör skapa ett offshore bolag i ett land som inte räknas som CFC land, men offshore bolaget kan sedan ägas av ett holding eller trust i ett CFC land.

Du kan ha offshore bolag även om du bor i Sverige, enda saken är att du är obegränsad skatteskyldig för alla inkomster ändå.

Dock så är bolag en egen juridiskt person, så bolaget kan ha massa pengar liggandes. Så kan du i framtiden flytta utomlands några år och plocka pengarna.

Citat:
Ursprungligen postat av John Adams Visa inlägg
Hej , @Conny: tack för dina tips, som vanligt, AB it is, Min arbetsgivare har absolut inga invändningar gällande det Jag håller på med, fick grönt från början.

Kommer att prova med att köra den administrativa delen själv i början, nåtgon tips om ett lätt-användbar program?.

Om Jag låter bli att plocka pengar från mitt AB, Måsta jag vinst-skatta andå? och när gör Jag det i så fall?

@patrikweb: Möjligheten att växa ser lovande ut, att starta ett offshore företag, hur gör man då? kan man ha ett offshore bolag och vara bosatt i Sverige samtidigt? vilka typ av offshore-bolags form och i vilka länder då?

Ifall Jag startar ett offshore bolag, kan Jag då betala en royalty för varje produkt Jag sälje via sidan till det bolaget?

Tacksam för era tips.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat