Ämne: inArchive.com
Visa ett inlägg
Oläst 2012-07-31, 23:27 #200
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Exclamation Om InArchive !!!

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Dhar inga bevis för ditt påstående att de inte tar bort sajter när man ber dem?
Jo, det har jag.

Citat:
Du bara gissar att de inte gör det?
Nej.

Citat:
För att kunna hålla denna diskussion på en rimlig nivå bör vi fastställa fakta - inte spekulationer.
Tillfredsställande fakta är redan fastställda, enligt min personliga mening, vad gäller vad som hänt (och ev. händer). Däremot saknar jag en diskussion om framtiden och vad som eventuellt kan göras för att förbättra situationen, såväl vad gäller bristerna i sökmotorerna som sajternas egna säkerhetssystem mot scamsajter som InArchive.
Och du hoppar över precis varje ord som är av vikt, T.ex. det i fetstil i mitt senaste svar till kw_wasabi.
Mer behöver egentligen inte fastställas, men naturligtvis är den som vill bistå med mer arbete i denna undersökning, i det som jag finner av midre intresse, varmt välkommen att göra detta.

Citat:
Hur åstadkommer vi detta så att vi vet vilka punkter diskussionen ska handla om?
Ja du, Anders, säg det.
Själv är jag mest intresserad av att diskutera det som kan leda till något konstruktivt, så som t ex hur man ska förhindra att scamsajter som InArchive lyckas i sitt uppsåt att lura sökmotorerna.

Citat:
Har Bosse007 begärt att få någon sajt borttagen?
Ja, det har jag.

Citat:
Har någon annan i tråden begärt att få en sajt borttagen?
Högst relevant fråga.

Citat:
I så fall, har denna sajt blivit borttagen?
Om jag får svara för mig;
Nej, i alla fall inte när jag kollade senast. Men för din skull ska jag vid lämpligt tillfälle undersöka detta.
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat