Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Kan vi verifiera på något sätt att det är fler sajter som har begärt borttagning och att de inte blivit borttagna?
|
Kanske enligt det förslag jag redan givit? För det måste väl vara någon som skrivit i denna tråd som har fått sin sajt kopierad... annars blir det om möjligt ännu mer oförklarligt varför de skriver här, utanför ämnet.
Citat:
Jag kan ju känna att om de faktiskt tar bort sajter när man ber om det så, även om det fortfarande inte är ett okej betende, så blir det åtminstone ett mycket mindre problem.
|
Tja, det kanske man kan tycka, om man bortser från det mesta annat som jag tagit upp, och som jag kommer att ta upp om bara strömmen av irrelevanta inlägg (inte detta) i alla fall tar en liten paus.
Citat:
(Ang robots.txt)
Hur menar du med tekniskt omöjligt? Var det de som påstod det eller är det ditt påstående?
|
Som jag mycket tydligt skrivit bl a på webbsidan om InArchive (
http://hotpot.se/inarchive.htm) fanns det - innan jag engagerade mig i frågan - ingen information om namnet på InArchives bot, och då finns det heller ingen möjlighet att blockera den. Och som jag skrev i mitt svar till dig för en stund sedan så påstår InArchive nu att namnet på deras bot är "inarchive". Men hur kan man bekräfta att det är sant, om det nu skulle vara så?
Citat:
Återindexerar/uppdaterar de sajterna som de har sparat kontinuerligt?
|
En bra fråga. Det är inget de uppger, men jag vill minnas att de skrev till mig personligen vid ett tillfälle att de gjorde detta (kan dock inte gå ed på detta även om jag är ganska säker... och sedan spelar det kanske inte så stor roll vad InArchive säger, eftersom det inte går att lita på dem).
Emellertid, under den tid jag kontrollerade kopieringen så kunde jag inledningsvis vid något tillfälle se några sajter där kopiorna utökats med kopierad text. Däremot kunde i alla fall inte jag se att någon kopia uppdaterats efter ursprungssajtens uppdateringar.