Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007
Jag har fått ett antal mejl från upprörda sajtägare om att InArchive inte brytt sig om att ta bort deras sajter trots att de begärt detta, men ännu ingen som svarat mig att deras sajt tagits bort.
Emellertid, när jag kollade för några dagar sedan så upptäckte jag i alla fall en sajt som inte fanns kvar.
Kanske någon annan som läser detta, och som drabbats av InArchive, kan berätta om InArchive respkterat deras önskan om borttag? Skulle vara intressant att veta.
|
Så vi vet iaf att de kan ta bort sajter. Kan vi verifiera på något sätt att det är fler sajter som har begärt borttagning och att de inte blivit borttagna?
Jag kan ju känna att om de faktiskt tar bort sajter när man ber om det så, även om det fortfarande inte är ett okej betende, så blir det åtminstone ett mycket mindre problem.
(
Ang robots.txt)
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007
Innan jag kontaktade dem så gjorde de med hundra procents säkerhet inte detta (eftersom det var tekniskt omöjligt).
Efter att jag ifrågasatt deras agerande hävdade de att namnet på deras bot var "inarchive", och att de respekterade en blockering av denna bot.
Ehuruvida det är sant vet jag inte, men med tanke på alla lögner de presterat kanske man inte ska ta deras påstående på allvar?
|
Hur menar du med tekniskt omöjligt? Var det de som påstod det eller är det ditt påstående?
Ny fråga
Återindexerar/uppdaterar de sajterna som de har sparat kontinuerligt?