SUN, kul att du registrerat dig bara för att ge dig in i denna tråd (eller om du nu bara skapat ett extra ID, för att du inte vågade skriva under ditt ordinarie ID). Synd bara att du inte kunde göra detta på ett sakligt och meningsfullt sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av SUN
”Jag är expert på sökmotoroptimering och jag kan lova att de flesta - eller alla - sajter som drabbats av denna hänsynslösa lettiska organisation har påverkats (eller kommer att påverkas beroende på att allt inte sker direkt).”
|
Ja, så är det, och om jag minns rätt så har ingen - inte ens Nikke Lindqvist - motsagt att alla som drabbats/kommer att drabbas av InArchiuve påverkas/kommer att påverkas.
Citat:
Sedan börjar du argumentera mot Nikke Lindqvist om hur sökmotorer fungerar.
|
Vad är det som gör att du inte tycker att jag har rätt till åsikter, precis som du? Skillnaden mellan oss är att jag vill hålla mig till det som är relevant...
Citat:
Just då verkar det enligt dig vara relevant att diskutera SEO och att Nikke Lindqvist ska lyssna på dig eftersom du är ”expert på sökmotoroptimering”.
|
Ja, och?
Du sällar dig alltså också till de andra här som inte kan skilja på mig och SEO?
Citat:
Sedan blev det plötsligt helt irrelevant med din expertis när folk börjar ifrågasätta dig.
|
Nej, min bakgrund har aldrig varit relevant, däremot är det inte irrelevant att jag är expert inom sökmotoroptimering. Mer behöver inte sägas, för det är inte mig tråden handlar om.
Citat:
Fast du glömmer att det var du som i början tog för givet att Nikke Lindqvist hade noll koll på SEO (och rent av läxade upp honom) och att han därför ska lita på dina ord.
|
Ja, och återigen. Jag bryr mig inte om vem Nikke Lindqvist är, men fel har han och feg är han som inte vågar bemöta de frågor och fakta som definitivt skulle visa att han har fel.
Citat:
Nu när det framkommer att Nikke Lindqvist har koll på SEO så är det helt plötsligt irrelevant. när det tidigare var det som du trummade på.
|
Ja, som sagt, min bakgrund är och förblir irrelevant för denna tråds ämne... precis som Nikke Lindqvists bakgrund.
Att jag är sökmotoroptimeringsexpert är bara så det är. Vill man inte tro detta så vad bryr jag mig om det? Tro inte på det om du inte vill, men du behöver inte skriva långa inlägg om ditt oväsentliga tyckande, som inte leder till något varken för trådens ämne eller för något annat.
Citat:
Poängen är ju att om du vill lyckas bättre med din vendetta så behöver du förbättra din trovärdighet.
|
Vad är din poäng med att hoppa på mig anonymt, utan att du vågar visa vem du är?
Någon vendetta finns ju inte, som alla kan se som läst i alla fall några inlägg i denna tråd.
Citat:
Säger Nikke Lindqvist, som bevisat genom åren att han vet vad han talar om när det gäller sökmotorer, att han inte är orolig över inArchive så tror jag på hans syn mer än någon som visar brister i sitt kunnande och inte heller kan ge belägg för sin påstådda expertis.
|
Vill du tro på felaktiga påståenden bara för att det är Nikke Lindqvist (eller kanske t o m för att du är Nikke Lindqvist), så gör då det.
Sunt tänkande människor tror på den som har argumenten, dvs jag i detta fall, och inte på dem som inga argument har, dvs Nikke Lindqvist i detta fall.
Jag kan inte styra vem som har sunt förnuft och vem som inte har detta.
Citat:
Varför var det så viktigt i början att betona din expertis och att man därför bör förlita sig på dig men att när det visar sig att han som du argumenterar mot har kött på benen när det gäller sitt kunnande så blir det irrelevant?
|
Lite tjatig är du. Som sagt,
vad jag vill berätta om mig är upp till mig, och inte till dig. Sedan är du fri att tycka vad du vill.
Citat:
Eftersom din agenda verkar vara att få så många som möjligt att dela din syn så borde det ligga i ditt intresse att göra dig själv trovärdig.
|
Du vet inget om min agenda, vilket ditt påstående om mig här visar.
Vad är din agenda?
Citat:
så borde det ligga i ditt intresse att göra dig själv trovärdig.
|
Vad som ligger i mitt intresse avgör jag, och det är inget du behöver oroa dig över.
Citat:
Inte först börja trumma på hur bra du är på SEO och att man därför ska lyssna på dig och sedan säga att det är irrelevant. Det känns extremt oseriöst.
|
Då får du tycka det, precis som att jag tycker att du är extremt oseriös. Vi (i alla fall jag) lever i en fri del av världen där vi får tycka vad vi vill.
Citat:
Men det är bara tips för dig ifall du vill uppfattas trovärdig och lyckas bättre med ditt korståg 
|
Tack, men jag behöver defitivt inga tips från dig.
Och denna tråd blir heller inte bättre av alla oväsentligheter du för fram.
Kanske lite dålig fantasi att göra som andra och nyttja det ord som Nikke Lindqvist startade med i sitt försök att göra sig rolig på andras bekostnad, när Nikke Lindqvist så uppenbart saknade argument för sina felaktiga åsikter.
Citat:
Jag skulle gärna vilja se lite statistik för dina påståenden (vilket du även lovade kw_wasabi), samt analys i SEO-termer för varför vi bör oroa oss för dem.
|
Du får se från mig vad jag vill att du ska se och när jag vill detta.
Citat:
Jag ser inget större hot med inArchive
|
Det är du fri att tro.
Citat:
(men jag saknar givetvis din expertis inom sökmotoroptimering).
|
Det har du förmodligen rätt i.
Citat:
Hur som helst, lycka till med ditt korståg!
|
Kan du inte skriva ordet "korståg" några gånger till, det kanske är någon som missat det?