Citat:
Ursprungligen postat av lilljebjorn
Tack för svar!
Jobbet är redan gjort så förskottsbetalning är uteslutet.
Men fortfarande återstår alternativet med factoring. De alternativ jag kollat på tar alla årskostnad och man måste skriva avtal med dem etc. Ingen som vet något alternativ till detta?
Som sagt jobbet är redan gjort och jag vet att jag kommer få vänta mig gråhårig om jag inte svänger fakturan. 
|
Amfa Finans anlitade jag en gång i tiden, där finns (fanns?) ett alternativ att betala en procentenhet högre avgift till dem mot att slippa årsavgift, vet ej om detta fortfarande stämmer.
Du kan även prova att ringa AK Finans.
Var noga med att det är frågan om ett Fakturaköp (Amerikansk factoring) så du inte belånar fakturan för då står du fortfarande kreditrisken.
Tänk också på att factoringbolagen alltid tar kreditupplysning på din kund innan och de ringer dessutom upp dem och frågar om de tänker betala fakturan, får de nej så nekar de att ta den.
Hos amfa får du pengarna samma dag som du lämnar in fakturan om det sker på förmiddagen (om du har en etablerad relation med dem). Det är rätt "mysigt" att få in pengarna samma dag som man fakturerar....