Ämne: inArchive.com
Visa ett inlägg
Oläst 2012-07-30, 20:43 #8
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Exclamation För en gångs skull om InArchive !!!

Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Jag är medveten om att det endast är ett klick från sökresultaten som listar en kopia på inArchive. Min poäng var att visa på en detalj som gör att jag inte ser inArchive som ett så stort hot. Ju fler klick från startsidan det kopierade innehållet ligger, desto svårare får det att ranka bra.
Ok. Det finns många parametrar som avgör var en sida landar i sökresultaten, och det är nog svårt att plocka ut en enda av alla dessa parametrar som allena avgörande för hur sidor kommer att rankas.

Oavsett detta så är det ju det faktiska resultatet som är det viktiga. Och det faktiska resultatet visar tydligt att detta verkligen är en sajt vars scam är att ta på allvar redan idag.

Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Nu vet jag ju inte om domänen legat och vilat fram till för några månader sedan, men går vi på registreringsdatum (06-feb-2008) så verkar de inte vara i inledningsskedet. Statistiken på deras Extreme Tracking startade i december 2010. Inte heller det talar för något inledningsskede.
Det är ett inledningsskede på flera sätt. Sajten registrerades mycket riktigt, och som jag tidigare uppgett, 2008. Från bl.a. de kopierade sidorna indikeras sedan att kopieringen påbörjades för ca 1½ år sedan. Men det var först till våren i år som det blev en peak i antalet besökare (om jag minns rätt på rak arm).

Sedan hade naturligtvis InArchive inte tänkt annat än att denna kopiering skulle fortsätta så länge pressen mot deras olagligheter inte blev för stor.

Att kopiera och lägga upp kopior av Sveriges (och Tysklands m fl) webbplatser är inget som görs i en handvändning. InArchive hade precis börjat komma igång på allvar, och med ganska små medel tror jag de kunnat lyfta den redan ansenliga mängden besökare ganska rejält.
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat