Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007
Det stämmer, sajten är en katastrof från början till slut. Kan informera om att det inte var långa laddningstider innan min information om InArchive, så vad som hänt där vet vi inte.
Vad gäller antalet klick så vill jag upplysa om;
1) Det är endast ett klick i sökmotorn för att komma till det kopierade materialet.
2) InArchive-gänget har prioriterat att lura sökmotorerna. Användarvänligheten kan vi nog förutsätta har ganska låg prioritet för dessa personer.
|
Jag är medveten om att det endast är ett klick från sökresultaten som listar en kopia på inArchive. Min poäng var att visa på en detalj som gör att jag inte ser inArchive som ett så stort hot. Ju fler klick från startsidan det kopierade innehållet ligger, desto svårare får det att ranka bra.
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007
Personligen ser jag att en sajt som redan i inledningsskedet lyckats lura till sig 170.000 besökare/månad är så långt från harmlös som den kan vara.
Vad tror du skulle hänt om de fått fortsätta i godan ro, utan min information?
|
Nu vet jag ju inte om domänen legat och vilat fram till för några månader sedan, men går vi på registreringsdatum (06-feb-2008) så verkar de inte vara i inledningsskedet. Statistiken på
deras Extreme Tracking startade i december 2010. Inte heller det talar för något inledningsskede.