Ämne: inArchive.com
Visa ett inlägg
Oläst 2012-07-30, 18:19 #95
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Nikke Lindqvist Visa inlägg
Men. Jag är nyfiken. Vad är då er åsikt om den här typen av arkiveringssajter? Blir ni alla rasande arga och hötter med stora Copyright-skylten, eller rycker ni på axlarna och tänker att en till sådan där - hoppas de gör någonting bra av sajten med tiden?

Som ni kanske förstår, så tillhör jag den senare kategorin.
Jag har tidigare bedrivit en kampanj mot SEO Lokal som stal texter från SEO-bloggar. Där blev jag irriterad eftersom materialet presenterades ganska snyggt och såg ut att vara producerat av han som driver seolokal. Dessutom plockade han bort länkar från inläggen och ersatte dem med sina egna.

När jag tittade på inArchive.com möttes jag däremot av en otroligt svårsurfad sajt. Extremt långa laddningstider och många klick till dess att man kom till något kopierat material. Dessutom framgår det ju faktiskt tydligt vilken domän de tagit texterna ifrån. Jag kan medge att min kampanj mot seolokal liknar Bosses kamp mot inArchive. Min uppfattning är att inArchive är en ganska harmlös sajt.

Jag har svårt att tänka mig att inArchive har viljan att göra något bra och användbart av sina sajt, i så fall har de en väldigt lång väg att gå. Jag är inte heller särskilt orolig för att de skulle sno åt sig trafik från någon av mina sajter, inte ens de allra svagaste.

Bosses informationskampanj mot inArchive verkar ha övergått till någon form av manisk jakt på upprättelse. En upprättelse han redan verkar fått [länk]. Deras svenska sökresultat på domännamnet är redan nedlusat. Mission Accomplished. Lämna och gå vidare.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat