Visa ett inlägg
Oläst 2012-07-30, 09:27 #1
Zedrick Zedrick är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2009
Zedrick Zedrick är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2009
Standard Domän registrerad pga whois

För några månader sedan kom jag på en ny idé till en website, med ett mycket specifikt domännamn. Av oklara anledningar så registrerade jag inte domänen direkt, men fick nu för mig att jag skulle göra det - och då ser jag till min fasa att den redan registerats, runt när jag kom på idén.

Det är en mycket speciell domän, det finns ingen som helst chans att någon annan kommit på samma namn. Vad som måste ha hänt är att jag av någon anledning använde någon webbaserad whois-tjänst för att kolla om domänen var ledig (även om jag var helt säker på det), och att den sökningen sedan utnyttjades för att registera domänen i syfte att sälja den vidare till mig. Det är dock inte vanlig domain tasting, eftersom den fortfarande är registrerad nu 3 månader senare.

Anyway, jag kan inte hitta något i min browser-historik om var jag gjorde whois-uppslaget, så jag undrar om nån vet vilka det är som säljer sökningar till:

Registrant [784666]:
domain admin [email protected]
GREAT ECHO LTD.
128 GLOUCESTER RD
WANCHAI
HK
20100
HK

Som registrerar dem via moniker.com (jag är säker på att det inte var hos dem jag gjorde whois-uppslaget).

Om inte annat vore det roligt att jävlas genom att slå upp en massa bizzarra domännamn som de då förhoppningsvis registrerar automatiskt.
Zedrick är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat