Ämne: inArchive.com
Visa ett inlägg
Oläst 2012-07-27, 14:38 #64
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Question Varför bry sig om något?

Ursprungligen postat av Bosse007
Nikke, du tycker inte man ska kritisera InArchive för sina lagbrott, du anser att man ska fortsätta låta InArchive sabotera för svenska webbplatser och du har inga argument för någonting du säger överhuvudtaget.

Du kan inte bemöta sakliga argument på ett sakligt sätt utan måste hänvända dig till personangrepp och du vågar inte svara på en enda fråga som skulle visa att dina åsikter inte är förenliga med verkligheten. Man kan bara konstatera att du befinner dig på en tråkigt låg nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av Nikke Lindqvist Visa inlägg
Men det har ju extremt mycket med saken att göra.
Själv tycker jag inte personangrepp har med något att göra.

Citat:
För det jag säger, är att sajter som inArchive inte utgör något som helst hot mot andra sajters närvaro i Googles sökresultat.
Och då säger jag att du har fel.
Förutom av allt annat som visar på att du har fel så visar de 170.000 besökarna/månad - i inledningsskedet av InArchives brottsliga bana - som landat på fel sajt att här kan det inte skada att stämma i bäcken.

Citat:
Det är min enda utgångspunkt, och det är enbart i det avseendet jag avser att ha några åsikter om den.
Men Nikke Lindqvist! Det är inte den enda utgångspunkt du har. Du har flera, och en av dessa är att man ska låta alla göra som de vill oavsett om de bryter mot lagen eller skadar andra.
Du hävdar att du inte har några åsikter om InArchive, men det är ju just vad du har. Och dessa åsikter överensstämmer med mina. Sedan får var och en använda sitt eget förnuft för att avgöra vem av oss som har rätt. Mina frågor till dig som du inte velat svara på ger kanske en bra indikation om detta?

Citat:
Den som upplever inArchive som ett hot, den har väldigt mycket att lära om hur Google har utvecklats de senaste åren, och den som ser sin sajts Google-närvaro påverkas av inArchive,
Du får gärna tycka att jag har mycket att lära om "hur Google har utvecklats de senaste åren". Men själv bryr jag mig inte ett skvatt om detta, utan för mig är bara det som gäller idag relevant.

Citat:
den borde ägna sin kraft åt att göra sajten bättre istället för att storma mot väderkvarnar.
Finns inga väderkvarnar var jag sitter, och vädret är lugnt!
Jag värnar om andra i motsats till dig som anser att man inte ska göra något åt dem som på illegala vägar försöker sabotera hela länders webbplatser.

Jag ägnar mig åt information. Sedan är var och en fri att göra vad den vill. Det finns t ex två vägar som jag har föreslagit. Den som förstår sitt eget bästa lägger i alla fall ner några få minuter på detta.

Citat:
Vad gäller eventuella lagliga aspekter så har jag ingen aning om vad som gäller i Estland (eller var nu sajtens upphovsmän finns).
Det är heller inget jag satt mig in i djupare men förutom det faktum att copyrightskyddet gäller i hela den civiliserade delan av världen så har jag upplysts om att det finns ett EU-direktiv i frågan.
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat