2.
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Vem bryr sig om vad de säger? Det är ungefär lika intressant som att läsa 100 gånger om vad du själv anser om personerna.
|
Så det enda av intresse här för dig är mig.

Men InArchive, som tråden handlar om, är inte intressant. Ja, ja, var och en får självfallet tycka som den vill.
3.
Citat:
På vilket sätt tjänar de pengar menar du? Finns några redovisade inkomster att ta del av?
|
Då kan man ju osökt fråga sig om du läst webbsidan om InArchive?
Det är väl uppenbart - alldeles särskilt av de svar InArchive ger, men som du säger dig inte vara intresserad av - att InArchive inte är en välgörehetsorganisation? Att kräva omöjliga bevis för något så självklart är väl kanske inte särskilt meningsfullt?
4.
Citat:
Visa några exempel på effekterna för specifika sajter själv? Om de får 99,9% skräptrafik så är det väl skit samma.
|
Vad tjänar din motfråga till här?
Däremot är svaret på den fråga jag ställt relevant i sammanhanget.
5.
Citat:
Det där är en ren gissning.
|
Njae, det är ingen gissning. Det är en fråga till Nikke Lindqvist. En fråga som han av personliga skäl inte vill svara på.
Citat:
Ingen av oss vet vad Google kommer göra med denna typ av sajter framöver.
|
Det är ingen som kan förneka detta. Vi vet bara vad som gäller idag, och att Google efter alla dessa år med liknande scams fortfarande inte kan hantera ens en masskopiering av denna dignitet.
Men då är en naturlig följdfråga ifall det uppenbara faktum att vi inte vet något om framtiden är skäl nog för att inte agera mot dem som bryter mot lagen och dessutom försöker sabotera för en stor del av ett lands webbplatser?
Citat:
Vettiga original kommer alltid att premieras såväl av besökarna som Google. Det är ju inte så att de snor en väsentlig andel av trafiken från varje sajt men många bäckar små.
|
Absolut. Jag håller med dig.
6.
Ursprungligen postat av Bosse007
6. Förstår du att även de sajter som bara fått "en handfull" sidor kopierade även ligger direkt i riskzonen för att även få resten av sin sajt kopierad, och tycker du att det inte är något att bry sig om?
Citat:
Du tänker helt galet. Frågan är istället om det är värt att lägga tid och energi på.
|
Jag förstår inte på vilket sätt du menar att jag tänker helt galet.
Självklart är det värt att lägga tid på att försöka hindra brottslighet av denna typ. Detta gör jag med information.
Jag har svårt att förstå hur någon kan tycka att information inte är bra. Den som inte bryr sig behöver ju heller inte engagera sig i denna tråd. Kan det vara enklare?
Citat:
Gör en polisanmälan och arbeta på som vanligt med kvalitativa tjänster och webbplatser så kommer allt gå bra.
|
Det är en väg att välja, för den som så önskar.
7.
7. Hur motiverar du att sajtägare med kopierade sajter inte ska ska be att få sina sajter borttagna och, om så inte sker, anmäla InArchive till Google?
Citat:
Det är väl upp till var och en att avgöra om det är värt besväret.
|
Håller med dig igen!
Citat:
Google är säkerligen redan väl medvetna om detta problem. InArchive är långt ifrån de enda som kopierar material även om det är relativt få som gör det i samma omfattning.
|
Ja, det är i runda tal ingen annan som gjort det i samma omfattning som InArchive, i alla fall i Europa.
Vi vet inte om Google är medveten om problemet. Det tycks ju inte vara så eftersom det är så lätt att lura sökmotorerna. Om det skulle vara så att Google är medveten om problemet uppstår frågan varför de inte gjort något åt saken.
När vi nu inte vet varken vad Google vet eller om de har för avsikt att skärpa sig, kanske det inte är helt fel att aktivera sig själv för att förhindra att fler InArchives poppar upp?
9. Kan du se att någon sajtägare vinner på att få sin sajt kopierad, och i så fall på vilket sätt skulle det kunna vara en fördel för sajtägarna att InArchive norpar andras material... och besökare?
Citat:
Naturligtvis har man inget att vinna på det men jag tror heller inte att några vettiga sajter förlorar på det. Den lilla andel besökare en kvalitativ tjänst förlorar den vägen är knappast några särskilt viktiga besökare.
|
Jag upprepar vad jag sagt fler gånger tidigare, om man inte känner till något annat om InArchive så måste man nog ändå i alla fall ta 170.000 vilsna besökare/månad - redan i inledningsskedet - på allvar.
Citat:
Jag med många andra tycker inte bättre om InArchive än vad du gör men det är en väsentlig skillnad mellan att göra en polisanmälan och att ge sig ut på ett omfattande korståg mot en tämligen värdelös kopieringstjänst.
|
Ja, det är skillnad mellan dessa två exempel du ger.
Citat:
De flesta av oss måste göra prioriteringar av tid och resurser.
|
Hindrar jag någon från att göra dessa prioriteringar?
Citat:
Sådär, nu tänker inte jag säga något ytterligare i den här tråden 
|
Jag vill understryka att jag mycket uppskattar att du är en av de första i denna tråd som faktiskt vågade diskutera InArchive, samt att du svarade på de frågor jag riktade till Nikke Lindqvist, men som han tyvärr försöker undvika till varje pris! Det ska du definitivt ha en eloge för!
Återstår att se om detta "korståg" (för att använda ett i denna tråd lätt slitet ord, myntat av Nikke Lindqvist) mot mig fortsätter.