Ämne: inArchive.com
Visa ett inlägg
Oläst 2012-07-27, 12:09 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Jag kan passa på att svara själv vad jag anser om dina frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007 Visa inlägg
1. Anser du att immaterialrättsliga brott inte är något att bry sig om?
Självklart inte, polisanmäl om brott begås.

Citat:
2. Utifrån svaren som InArchive-organisationen givit och som jag redovisat kan man se hur InArchive ljuger sig blåa. Detta trodde jag var helt uppenbart för alla. Har du läst dessa lögnaktiga svar från InArchive och kan du se hur InArchive ljuger för att försöka ge sken av att vara ute i ärliga avsikter?
Vem bryr sig om vad de säger? Det är ungefär lika intressant som att läsa 100 gånger om vad du själv anser om personerna.

Citat:
3. Är du införstådd med att InArchive inte kopierar sajter för att vara snälla, utan de gör detta enkom för personlig ekonomisk vinning när man lurar till sig besökare från andra sajter på detta rättsvidriga sätt?
På vilket sätt tjänar de pengar menar du? Finns några redovisade inkomster att ta del av?

Citat:
4. Tror du att något enstaka test på enstaka sajter med enstaka sökord visar vilken effekt InArchives kopieringar har rent generellt?
Visa några exempel på effekterna för specifika sajter själv? Om de får 99,9% skräptrafik så är det väl skit samma.

Citat:
5. Tror du att de negativa effekterna av InArchives kopieringar inte kommer att öka allteftersom det kopierade materialet ökar och organisationen bakom InArchive bearbetar/optimerar det kopierade materialet?
Det där är en ren gissning. Ingen av oss vet vad Google kommer göra med denna typ av sajter framöver. Vettiga original kommer alltid att premieras såväl av besökarna som Google. Det är ju inte så att de snor en väsentlig andel av trafiken från varje sajt men många bäckar små.

Citat:
6. Förstår du att även de sajter som bara fått "en handfull" sidor kopierade även ligger direkt i riskzonen för att även få resten av sin sajt kopierad, och tycker du att det inte är något att bry sig om?
Du tänker helt galet. Frågan är istället om det är värt att lägga tid och energi på. Gör en polisanmälan och arbeta på som vanligt med kvalitativa tjänster och webbplatser så kommer allt gå bra.

Citat:
7. Hur motiverar du att sajtägare med kopierade sajter inte ska ska be att få sina sajter borttagna och, om så inte sker, anmäla InArchive till Google?
Det är väl upp till var och en att avgöra om det är värt besväret. Google är säkerligen redan väl medvetna om detta problem. InArchive är långt ifrån de enda som kopierar material även om det är relativt få som gör det i samma omfattning.

Citat:
8. Vad tycker du att sajtägare som blivit utsatt för detta brott av InArchive-organisationen ska göra istället för det som jag rekommenderar?
Se svar på övriga frågor.

Citat:
9. Kan du se att någon sajtägare vinner på att få sin sajt kopierad, och i så fall på vilket sätt skulle det kunna vara en fördel för sajtägarna att InArchive norpar andras material... och besökare?
Naturligtvis har man inget att vinna på det men jag tror heller inte att några vettiga sajter förlorar på det. Den lilla andel besökare en kvalitativ tjänst förlorar den vägen är knappast några särskilt viktiga besökare.

Jag med många andra tycker inte bättre om InArchive än vad du gör men det är en väsentlig skillnad mellan att göra en polisanmälan och att ge sig ut på ett omfattande korståg mot en tämligen värdelös kopieringstjänst. De flesta av oss måste göra prioriteringar av tid och resurser.

Sådär, nu tänker inte jag säga något ytterligare i den här tråden