Ämne: inArchive.com
Visa ett inlägg
Oläst 2012-07-26, 17:36 #9
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Exclamation Helt utanför ämnet. Igen!

Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
För mig verkar det här handla om att du Bosse bygger sidor inte ens 90 talet vill kännas vid (hotpot.se), och sannolikt därför blir hårt drabbade av meningslösa skräpsidor av typen inarchive som klarar att slå sig förbi dig med kopierat content.
Du uttalar dig om något du inte vet det minsta om. Du refererar till personliga testsidor jag har sedan väldigt många år tillbaka och drar dina milt uttryckt förhastade slutsatser utifrån detta.
Dessutom pratar du nu om att bygga hemsidor, i stället för om optimering. Jag förstår inte vad du är ute efter när du avviker så här långt från vad det egentligen handlar om.

Sedan är du helt ute i det blå när du tror att jag blivit hårt drabbad av InArchive. Så är det alls icke, eftersom jag har den kompetens som behövs för att inte påverkas i någon större grad av obskyra sajter som InArchive!

Citat:
När detta sker så försöker du skapa ett tryck mot Inarchive genom att få flest möjliga att anmäla sidan i google, för att få den granskad / nedtagen., naturligtvis väl marskerat
Så är det inte. Finns inget maskerat här. Jag arbetar mer för andra än för mig själv i denna fråga. Tråkigt att du inte ser detta.

Tycker du verkligen det är fel att rikta tryck mot dem som bryter mot lagen och skadar seriösa sajter samt lurar intet ont anande sökmotoranvändare?

Citat:
Nu försvarar jag inte inarchive, det är naturligtvis tråkigt att dom kopierar content, men dom är knappast först ute, och sannolikt inte ens dom största fiskarna.
Det är ju bra att du avviker från vissa andra här i denna fråga när du inte försvarar InArchive, men vad är det du säger egentligen?
Menar du att bara för att du tror att InArchive inte är först ute eller för att InArchive inte utfört den största masskopieringen genom tiderna så behöver man inte bry sig om den skada InArchive ställer till med?

Nikke Lindqvist påstår att det finns hundratals till tusentals sajter som InArchive. Detta är naturligtvis helt uppåt väggarna fel, men du ifrågasätter inte ens detta???

Citat:
När du skriver här på forumet och undviker frågor som passar dig,
Nämn en enda fråga - EN ENDA FRÅGA - som jag undvikit om InArchive.com. Någon sådan fråga existerar inte!!!

Hur kan du kritisera mig för att inte besvara frågor, som just besvarat alla frågor, men du har inte någon åsikt om Nikke Lindqvist som glidit undan 100 % av alla frågor som ställts i denna tråd?

Citat:
... och totalt kritiserar och är otrevlig mot folk som är av annan åsikt så blir det såna här trådar
Om du läser denna tråd från början så kommer du snabbt att upptäcka något, som torde vara ganska uppenbart för alla. Nämligen att jag aldrig varit otrevlig mot någon som inte varit otrevlig mot mig.
Vad får dig att tro att jag stillatigande skulle sitta och acceptera infantila personangrepp?

Dessutom har jag inte ägnat mig åt personangrepp som vissa andra, t ex Nikke Lindqvist. Det gör man bara när man saknar sakliga argument.

Jag har enbart försökt styra diskussionen till vad tråden ska handla om, och det är inte om mig, utan om InArchive.

Citat:
, och det blir dessutom väldigt svårt att få medhåll i sak.
Jag söker inte medhåll. Jag vill att fakta ska komma fram. Något annat bryr jag mig inte om.

Citat:
Dessutom det här med att du är expert på sökmotorer och sökmotoroptimering, har du inget belägg för det så kan du väl sluta med denna självutnämning?
Oj, vad svårt det är att hålla sig till trådens ämne, men visst, om du slutar med din självutnämning; "Det är vi som bevakar dina domäner".

Citat:
Det blir bara för komiskt när du kallar dig för expert, och samtidigt förklarar en riktig sökmotorexpert för okunnig.
Glad att du är så lättroad. Jag har inte förklarat Nikke Lindqvist som okunnig. Däremot står det klart att det Nikke Lindqvist säger inte är förenligt med verkligheten.
Varje av Nikke Lindqvist obesvarad fråga här visar på detta!
Vill du inte gå på fakta så är det nog tyvärr inget jag kan göra för att få dig att förstå.

Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-26 klockan 17:43
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat