Ämne: inArchive.com
Visa ett inlägg
Oläst 2012-07-25, 17:05 #32
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Exclamation Vad det handlar om...

Jag kan inte se annat än att Nikkes försvar (för det är så jag ser det) av InArchives agerande har något bakomliggande motiv som vi inte känner till, men det är viktigt för alla att förstå vad det handlar om, och därför har jag övergripande sammanställt några få punkter som är relevanta i detta sammanhang (i kombination med tidgare ställda - men obesvarade - 9 frågor).

Summa summarum!
1. InArchive begår immaterialrättsligt brott.
2. De sajter som kopieras skadas.
3. Ingen kopierad sajt tjänar något på att bli kopierad.
4. Ingen utanför sajtägarna har heller något att tjäna på de kopierade sajterna.
5. Även om det skulle finnas någon som skulle tjäna på att sajter kopieras är det högst sannolikt att ohyggligt många fler förlorar på det.
6. I fallet med InArchive är det enbart InArchive som tjänar på kopieringarna.
7. Det finns inget skäl för att inte be InArchive att ta bort det kopierade materialet eller att inte anmäla sajten till Google i det fall att InArchive ignorerar begäran om borttag av kopierad sajt!

Jag vill dessutom understryka att mycket av det som InArchive kopierat läggs ut som en kompott av ord, mer eller mindre oläsligt och ointressant (dessutom med en klar majoritet av trasiga länkar pga InArchives inkompetens)... eftersom huvudsyftet inte är att det kopierade materialet ska läsas av människor, utan av sökmotorer.

Är det någon som finner något oklart om InArchive så gäller fortfarande att det bara är att fråga. Jag besvarar/bemöter allt, och hoppas att de som har synpunkter här fortsättningsvis kan hålla sig till trådens ämne.

Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-25 klockan 17:13
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat