Flitig postare
|
|
Reg.datum: Mar 2005
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Mar 2005
|
Ett tips!
Annonsörer skiter i antalet unika besök/mån, de vill ha unika besök/vecka (är min erfarenhet).
Conny: 1 500 besök/dag ger betydligt fler besök än 10 000 besök/mån, även fast många är återkommande. En webbplats jag har, har 56% återkommande besök, ca 1 500 besök/dag, ca 8 000 besök/vecka och ca 20 000 besök/mån (besök = unika)
Kom ihåg, det är alltid lättare att sänka ett annonspris än att höja, oavsett hur konkurrensen ser ut. Jag brukar ge bra rabatt (50% första månaden) vid första annonseringen, och påtalar det klart och tydligt att det är en stooor rabatt så de vill testa att annonsera, så de kan se att de får lönsamhet utifrån ordinarie pris. (kräver dock att de har trackiniglänkar så de ser vart trafiken kommer ifrån och hur den konverterar.
Blir denna annonsör sedan en återkommande annonsör, som annonserar år efter år, så ger jag också ordentliga rabatter, för att visa MIN uppskattning att de har förtroende för siten, att vi tillsammans kan tjäna pengar.
It's a two-way-street! Tjänar inte annonsörerna pengar på marknadsföringen, lär de inte komma tillbaka.
|