Du verkar inte kunna så mycket, du betalar endast 10% om du är bosatt på Cypern.
Så om bolagets styrelse inte bor på Cypern blir skatt 0%. Sedan utdelning är skattefri och andra fina saker.
Sedan kan jag tillägga att FBME som är en stor bank i Cypern inte accepterar certade id lägnre
"Please note that after 1st of June 2012 we cannot accept certification from a notary public anywhere in the world. Clients wishing to open accounts remotely can either have the passport certified by a European bank located in Europe or through select regulated entities such as an introducing attorney that is approved by the bank. "
Ang MOMS så bör du få vara VAT registrerad, och säljer du till privatpersoner eller företag utan VAT är det troligtvis att du får lägga på 15%. Dock kan jag inte lagtexten för moms för cypern utantill.
Och 25k är ett väldigt överpris, du kan hitta för 15-20k från folk som kan något.
Om du själv är kunnigt och vill hantera pappersjobb då lär du klara dig på 5-10k i kostnad.
Citat:
Ursprungligen postat av JMS
Jag kan hjälpa dig. Jag har ett företag på Cypern sedan en tid tillbaka. Cypern är känt som ett skatteparadis - lägsta skatterna i Europa. 10% Vinstskatt bara.
Aktieägare får tom låna pengar av sitt egna bolag, du har hur enkelt som helst att skatteplanera i ett cypernbolag.
Jag ordnar ett bolag till dig på några veckor för 25.000kr. Inga speciella statliga avgifter du ska betala. Skicka mig ditt telefonnummer och berätta mera om din verksamhet så ska jag hjälpa dig. Jag ordnar en bra advokat till dig och en bra bank också. Internetbank med kort får du.
Du behöver INTE debitera moms på något du säljer utanför Cypern. Dom har otroligt snälla skatteregler här nere och struntar i det mesta.
|