|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
|
Det finns tyvärr inte någonting som heter "mellan tummen och pekfingret" när det gäller webbsidor. En webbsida kan jämföras med ett företag. Så du frågar i princip vad ett företag tjänar mellan tummen och pekfingret, om det har 1500 kunder per dag. Skillnaden blir naturligtvis stor beroende på om du säljer pizzor eller hangarfartyg.
Tittar jag på mina egna webbsidor, så skulle jag få in mellan 304 kr och 618.750 kr per månad med 1500 besökare/dag, beroende på inriktning och genre. Så allt däremellan vore förmodligen realistiskt.
Hur du "bäst tjänar pengar", beror också på vad det är för webbsida, vem du är och vad du gillar att göra. Bäst tjänar du förmodligen om du har egna produkter att sälja. Med andra ord; om du startar en e-butik i anslutning till din webbsida. Men det i sin tur innebär att du måste stå och packa beställningar dagligen. Alternativt anställa person som gör det åt dig. Ett betydligt enklare alternativ är då att visa annonser för andras e-butik. Då behöver du inte investera lika mycket av din egen tid, eller bygga upp en organisation kring din webbsida. Men du omsätter å andra sidan betydligt sämre (starkt generaliserat).
Edit: Meeh, jag missade helt att du i ditt andra inlägg hade angivit vilken webbsida du pratar om. Du ser ut att ha en starkt nischad sida. Kan du bara hitta _rätt_ annonsör, så bör du kunna tjäna ganska bra på den. Du ligger så att säga närmare hangarfartyg än pizzor.
Senast redigerad av Gustav den 2012-07-22 klockan 00:02
|