Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Aug 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Aug 2005
|
Det är väl flera aspekter i detta:
1- 2000 kr är en skitsumma som jag skulle tveka ta på mig att leverera för det är för lite betalt att ens fundera på. 2 till max 3 timmars jobb. Men en förhandling tar tid att genomföra så ett minsta uppdrag tar nog säkerligen 2-3 dagar att genomföra. Dvs 16-24 timmar. För att det ska vara intressant bör prislappen ligga på ca 25 000 kr + moms och uppåt. Annars är det fikapengar vi pratar om.
2 - Vad står det i avtalet?
3 - Om du inte har ett skriftligt avtal ska du akta dig för att hänga ut ensskilda personer i ett öppet forum. Du dokumenterar dina påståenden, men du visar ingen dokumentation som stöder dina påståenden. Jag själv kan gnälla på kunder som inte följt avtalet men jag avslöjar inte deras identitet offentligt. För då kan de hitta uppgifterna senare och kanske stämma mig för något, exempelvis brott mot sekretess.
4 - Varför betalar du i förskott?
5 - Ni har väl upprättat ett skriftligt avtal? Där det tydligt framgår VAD som ska levereras och NÄR, samt vad det KOSTAR. Samt NÄR och HUR ACCEPTANSTEST sker och NÄR och VART BETALNING ska ske.
6 - Detta är inget brott enligt brottsbalken utan ett möjligt avtalsbrott, dvs ett tvistemål av enklare karaktär. Absolut inte värt att dra i domstol. Knappast ens värt att dra till KFM.
Senast redigerad av Conny Westh den 2012-07-16 klockan 21:17
|