Ämne: inArchive.com
Visa ett inlägg
Oläst 2012-07-12, 12:08 #12
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Thumbs up Samverkan mot internetbedrägerier

Utmärkt. Det är min förhoppning att alla sajtägare som blivit bestulna på sitt material rapporterar dem till Google.
Om vi bara stillatigandes låter InArchive fortsätta med sina kopieringar så är som att säga att vi tycker det är ok att luras och bedra på nätet.
Med tanke på att Google precis drabbats av rekordböter för brott mot integritetsskyddet (och dessutom riskerar ännu mer böter) så kanske Google borde vara lite mer försiktig och verkligen agera när sajtägare reagerar, som i detta fall.

Ett problem här är att jag hittat väldigt många av InArchive kopierade webbsidor som ännu inte indexerats av Google. Det innebär att fler sajter kommer att drabbas framöver (och tidigare av InArchive kopierade sajter kommer att drabbas hårdare) om inte Google blockerar InArchive.

Utåt sett ger, som jag nämnde, InArchive sken av att - efter mina sypunkter till dem - inte längre kopiera några sajter, utöver de sajter som redan kopierats, men vi vet inte om kopieringen fortsätter i det fördolda... och vi kan inte skydda oss mot detta.

Även om PR inte har någon reel betydelse så tycker jag det är skamligt att denna scamsajt i Riga fått en Page Rank på 4 av Google.

Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-12 klockan 12:11
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat