Ämne: inArchive.com
Visa ett inlägg
Oläst 2012-07-12, 10:06 #8
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Exclamation Vad gör Google?

Citat:
Ursprungligen postat av niklas_SWED Visa inlägg
Jag kanske är dum eller inte hänger med riktigt, men straffar /utesluter inte google såna hära skitsidor från deras index?
En mycket välbefogad fråga, och alls icke dum!

Det finns en övertro på vad Google gör och hur bra de är på att upptäcka manipulering av resultaten i sökmotorerna. Det finns oräkneliga sätt att lura sökmotorerna för den som så önskar (själv ägnar jag mig inte åt detta, jag tror ärlighet funkar bäst i längden), men det finns ganska begränsat med metoder att upptäcka dessa manipuleringar. Som Ztream säger, Google falerar en hel del i hanteringen av sajter som bara har som syfte att luras.

Google är svårflörtad (av olika anledningar som jag kanske inte ska gå närmare in på här), och vill man få stopp på "fulsajter" som InArchive.com måste man anmäla sajten till framförallt Google (enligt min beskrivning om detta). I det fall tillräckligt många reagerar så kanske, kanske, kanske Google går in och gör en manuell justering.

Vi kan vara säkra på en sak, och det är att fusket och lurendrejerierna där ute på nätet bara kommer att öka. Om vi som är ärliga och har seriösa sajter inte vill drabbas så tror jag det är viktigt att vi går ihop och samarbetar... om vi ska överleva. Google bryr sig föga om någon eller några enskilda sajtägare. Men är vi bara tillräckligt många så kan vi förhoppningsvis få stopp på dem som försöker utnyttja bristerna i sökmotorerna på bekostnad av oss andra.

Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-12 klockan 10:12
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat