Ämne: Rädda Arktis
Visa ett inlägg
Oläst 2012-07-11, 19:25 #3
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Jag trodde att du gärna hoppade att ge någon, oavsett vem, dina pengar? Det är väl en tidsfråga innan du är granne med Patrik
Jag förespråkar endast rätt att bestämma själv över sina egna pengar, och inte vara tvingad att använda massa miljoner varje år för världens sämsta tjänst staten erbjuder.

Sedan kan jag väl hålla med om GP kan vara rätt radikala och ibland gå till väldigt överdrift.

Det är ju en stor grupp som har en egen åsikt precis som alla andra som har en annan åsikt.

Sedan tycker jag att man bör bevara Arktis som personlig åsikt, dock är det nästan omöjligt på politiskt front. Just av orsaken att världen är beroende av olja, och det kommer den vara väldigt många år framåt även om alla miljömuppar säger annat och saknar verklighetsuppfattningar.

Ska man se politiskt så är säkert 95% av världen arbetarklass med låginkomst. Och det är den gruppen politikerna/regeringar får ta hand om. Det är dom som behöver tillgång till olja till större delen.

Dom med väldig höga inkomster eller med stor förmögenhet kommer alltid ha tillgång till det dom behöver även om priset stiger. Även råd köpa olja.

För mig personligen skiter jag i stigande priser i grunden, men det är politikerna som får ta han om alla övriga folk som får stor press på sig att kunna få fram olja eller vad nu befolkningen kan behöva.

Av den orsaken tror jag det spelar mindre roll vad GP gör, även om dom kan förhala saker eller skuta upp saker till framtiden. Men en dag kommer ändå pressen vara så stor på dom olika regeringar/politiker att dom inte kan hindra att utvinna olja på Arktis.

Även om jag hade föredragit Arktis naturliga miljö så har man ändå större delen av befolkningen emot sig när väl oljan behövs och priserna stigit extremt.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat