Visa ett inlägg
Oläst 2012-07-09, 11:50 #15
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Tror det bland annat handlade om vissa case som inte kör UTF8 och när de kom över till det så blev det fel av någon anledning. Jag är inte experten här så jag har nog inte svaren. Ville mest förmedla att det finns vissa känsliga delar av migreringen som inte alltid är lätt att garantera med ett script... Du har dock rätt det finns en hel del streck i sanden som måste dras.
Nu är jag nog inte med alls på vad du menar. Om de inte kör UTF-8 i gamla så ska de väl inte heller helt plötsligt köra UTF-8 i nya...? Om kunden gör kodförändringar, byter teckenkodning i databasen eller vad som så har det ju fortfarande ingenting med själva migreringen att göra.

Både Binero och City Network hade utan tvivel kunnat ordna ett script oerhört mycket snabbare (antar att det har mycket med Atomia att göra) men det som är positivt i eländet är att det när det väl blivit klart fungerat mycket smidigt hos Binero. Det som varit mycket tråkigt för befintliga kunder är däremot att ni bägge struntat i att rätta till buggar i de gamla systemen under nästan två års tid. Ungefär som att en webbutik skulle säga till sina gamla kunder att de får handla restlager och utgående produkter i två år innan de får tillgång till det senaste Ett vanligt företag hade aldrig kommit undan med något liknande.

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-07-09 klockan 12:29
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat