|
Supermoderator
|
|
Reg.datum: Mar 2007
|
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Mar 2007
|
Hej,
Mitt syfte med tråden är redan uppfyllt. Riktigt kul att läsa om era stordåd och erfarenheter! In med mer...
Detta är knappast att betrakta som en bedrift, men jag var nära att kunna försörja mig på "ingenting" runt milleniumskiftet. Jag signade upp mig på Alladvantage.com och värvade nya medlemmar genom att tokspamma på Skunk och andra "kanaler". Det borde väl vara förlåtet nu, det är trots allt tretton år sedan?! ;-)
Alladvantages konstiga koncept var att de var ett fungerande pyramidspel UTAN INSATS. Man fick alltså pengar bara genom att ragga medlemmar, som i sin tur fick pengar genom att ragga fler. Företaget hade hoppats på att finansiera detta genom reklam och försäljning av muggar och t-shirts.
Givetvis gick detta bolag käpprätt åt helsike 2001, när IT-bubblan sprack. Min sista check har jag för mig var på 6000 spänn. Det galna bolaget hade betalat ut MER ÄN EN MILJARD KRONOR till sina medlemmar.
|