Citat:
Ursprungligen postat av Kennedy
Sådana laddningstider låter ju ganska fantastiskt. Var får du det? Jag ser snarare tider på 2-4 sekunder när jag testar på på mina sajter på Loopia. När det går bra vill säga - och i bland BETYDLIGT mer - och det är vad deras support hävdar skall vara normalt och att 7 sekunder skall vara acceptabelt. Det kan jag ju inte hålla med om...
Testade idag även med GTmetrix.com på några länkar jag fick tillsänt mig av City Networkd och där handlar det också om liknande tider, ca 3-6 sek.
|
Jag syftade på serverns renderingstid av en default wordpressinstallation så att det faktiskt finns en konkret möjlighet till jämförelse. Inte en laddningstid för hela sajten tvärs över världen med okända faktorer såsom antal roundtrips, total filstorlek, trådar i laddningen, länkhastighet osv.
Det är förvisso laddningstiden som spelar roll, men allt som oftast är det webbhotells-kunden som är största anledningen till en långsam sådan. Ofta förstörs också resultaten av testtjänsten genom att de kör en entrådad laddning (vilket ingen riktig browser gör) eller har prestandaproblem. Dessutom bör du testa via en svensk server om det är för en svensk sajt.
Nu vågar jag inte säga något om ditt fall eller Loopia då jag inte känner till din sajt eller är kund hos Loopia (eller kommer vara efter deras Greenpeace-hantering), men din testmetod gör att du har så många felfaktorer att det är omöjligt att uttala sig om något om webbhotellets prestanda.