Citat:
Ursprungligen postat av Kennedy
Cool, tack Anders. Även om du då inte rekommenderar det till att börja med: Kan du säga något litet om vad det innebär/hur det går till att "lastbalansera sajten över flera locations"? Det är kanske en service som bara vissa webbhotell tillhandahåller, så att jag bör kolla om de gör det innan jag väljer webbhotell? Har du förresten något du kan rekommendera som skulle vara bra för det jag vill göra och som även är bra och pålitligt i övrigt (använder Loopia men letar efter nytt). Se även: http://www.wn.se/t1054024.html
Att jag anger specifika kataloger i Google webmaster tools, det gör att sidorna blir mer relevanta för vissa länder då antar jag?
|
Lastbalansera webbplatser innebär att du lägger hemsidan på lite olika platser runt om i världen för att dels försäkra dig om att sidan är uppe och att du kan dela upp olika delar av sidan på olika servrar och platser.
Ska man se till SEO så bör ju en .com domän ligga i tex USA om man ska hårddra det. Men så vitt jag vet är de bara en myt och de ska gå lika bra i vilket land som helst, men har ingen direkt erfarenhet så du bör fråga någon SEO expert i målet.
Skulle nog säga att sprid ut dig på flera webbhotell eller använd dig utav ett och samma till alla dina projekt. Ta alltid något som du känner dig bekväm med!