Visa ett inlägg
Oläst 2012-07-05, 15:26 #2
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Det är bankerna som ska stå med dumstruten i skamvrån. De har hanterat 3DS extremt illa och det förvånar mig inte alls att ni ökat konverteringen så pass mycket sedan ni tog bort det. Svenska kunder har dock lite större erfarenhet av 3DS och problemet är därför inte riktigt lika stort om man bara säljer inom Sverige.

Olika banker har även hanterat 3DS olika bra. Själv har jag Skandiabanken privat och deras lösning fungerar. Det krävs ingen dosa, utan allt som behöver är en bankomatkod. Att handla med Skandiabanken via 3DS är alltså lika enkelt som att betala med kort i en fysisk butik. Skandiabanken har även varit väldigt duktiga på att informera sina kunder om vad 3DS är. Skillnaden mot tex Nordea är markant. Nordea tappade bollen helt och deras kunder vet i många fall inte ens vad 3DS är och självfallet så har de aldrig dosan på sig (som Nordea kräver att man använder).

Edit: Även jag har funderat på att ringa min inlösare och kräva att de stänger av 3DS för våra butiker. Det är ändå ett falskt skydd för oss e-handlare, eftersom garantin inte omfattar businesscards eller utländska kreditkort. Så de fåtal gånger då vi råkar ut för bedrägerier är det ändå vi som får stå risken.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat