Visa ett inlägg
Oläst 2012-07-05, 01:44 #9
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
Det var också polisen/rättens handlingar jag menade att diskutera genom att posta länken här. Att han är inblandad fattar väl alla, men hur rätten formar lagen, eller avsaknad av lag till att passa sin agenda, hur domare kan begära vissa mål, för att det passar deras politiska agenda, och hur ex-poliser kan missbruka sin makt och tidigare position för att vara springpojke åt stora bolag. Det var det jag önskade att ta upp.

sen om det var 8 månader eller 8 år, 46 miljoner eller ej känns ovidkommande, det som upprör är att han faktiskt döms för de 3 punkterna han nämner i sitt första inlägg, samt hela hanteringen av saken såklart.
Jag tycker precis som de flesta att Jim Keyzer verkar vara en riktig skitstövel, att det är högst olämpligt att domare är engagerade i organisationer som står på ena partens sida och att det behövs betydligt bättre teknisk kompetens när man ska ta sig an ett mål som detta. Jurister har väldigt ofta nära kopplingar till näringslivet på olika sätt och det kan bli mycket problematiskt.

Däremot så har fyra uppenbart skyldiga personer dömts, det i sig är inte fullt lika upprörande. Tusentals betydligt värre saker sker runt om i vår värld varje dag utan att någon av de som reagerar på det här lyfter ett finger. Det är det som gör mig irriterad när de flesta engagerar sig i frågan enbart för att få ladda ner lite gratis musik eller filmer. Det gäller dock inte dig så det här riktar sig egentligen rakt ut i luften

Jag tycker att P borde höra av sig till Advokatsamfundet och / eller till diverse advokatbyråer och försöka få med sig ett gäng advokater OM det är så att det verkligen hanterats så illa som han själv upplever det. Finns det fog för det så tror jag att många är villiga att engagera sig.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-07-05 klockan 01:46
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat