Jag håller med. Och även lite kul för alla EU-parlamentariker som för en gång skull lyckades rösta "rätt". Är man parlamentariker, singel och vill ragga på krogen, så bör man ta chansen idag

.
Jag är positiv till EU som koncept, men mindre nöjd med parlamentarikernas track records.
Dock finns det delar av ACTA som jag tycker att man bör omformulera i nya fördrag och rösta om igen. Köper jag italiensk olivolja i matbutiken, så vill jag att den faktiskt är vad det utger sig för att vara och inte spillolja från Afrika. Samma sak om jag lämnar in bilen på verkstad och byter bromsklossar. Då vill jag inte ha några piratkopierade dito från Kina med en hållbarhet på tre månader. Det ligger lika mycket i mitt intresse som mina medtrafikanters.
Så det är stor skillnad på att bli "utsatt" för en piratkopierad film hos en kompis och piratkopierade bromsklossar på bilen. Ser jag en piratkopierad film så kanske det går ut över filmproducentens ekonomi, men inte över min och andras hälsa. Jag kommer inte att dö i en fruktansvärd olycka om jag ser en piratkopierad film, till skillnad ifrån om jag använder piratkopierade bromsklossar till bilen.
Edit: Sen ska man veta att "vinsten för demokratin" snarare är symbolisk än praktisk. ACTA skiljer sig inte i stort från den lagstiftning som länder såsom Sverige redan har.