Visa ett inlägg
Oläst 2012-07-03, 11:48 #8
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Kennedy Visa inlägg
Tack ZynX. Jo, har sett den. Är väl ingen expert på hur man ska bedöma detta (är mest inriktad på design o dyl.), men vad jag förstår skulle Execution Cycle 1 vara huvudvärdet att titta på? Har jag fattat det rätt då? Och där ser ju t.ex. Oderland betydligt sämre ut än Loopia. Men hastigheten till användare kanske också skiljer sig beroende på om man kör Wordpress eller något annat?

Finns ju då några på listan då som verkar riktigt snabba. Tricket är väl bara att hitta någon som både är snabb och dessutom bra i andra avseenden. Någon som kan rekommendera webbhotell som ligger i toppen av benchmarklistan och även är bra på andra parametrar?
Jag tror faktiskt att det är databas du ska kolla på för att få så snabb wordpress/joomla/drupal site att gå fort. Det är ju databasen som gör de största jobbet på en server oftast om de inte handlar om stor mängd webbtrafik.

Mätvärden du bör sikta in dig på är : insert,update,read

Men samtidigt gäller de att webbplatser som wordpress kör någon form av cache även för att optimera prestanda ytterligare. Egensajt har ju en varnish lösning som kanske skulle passa dig. Jag har aldrig använt dem men kanske är något o ha. Danielos brukar oftast skryta om hur bra de funkar så kanske är dags att du sätter dem på prov

/ZynX

Senast redigerad av ZynX den 2012-07-03 klockan 11:52
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat