Visa ett inlägg
Oläst 2012-06-25, 15:56 #3
sca sca är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 58
sca sca är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 58
Jag tror att textalk kör överskridande det första alternativet. Det verkar så i alla fall...

Då jag förstår att fördelar väger upp nackdelar i de olika rutinerna så undrar jag vilket är det att föredra utifrån vilka utgångspunkter?

I de banor jag funderar så är det så här.

Säg att man har 100 kunder där varje kund har ett eget separat konto:
De fördelar som nämndes ser jag som ganska starka. Minimal risk för att en liten detalj kan haverera hela systemet. I det långa loppet innebär det även en minimal risk för negativ publicitet där rubriker lite överallt kan vara "Hela systemet havererade, alla kunder hade problem med sina system".

Men det blir ju negativt vid t.ex. uppdateringar etc. där 100 kunder kanske inte är ett problem, men om antalet kunder närmar sig kanske 1000 så innebär det ett stort manuellt arbete vilket kommer ta mycket tid i anspråk. Men det kanske finns sätt att underlätta det med? Någon som vet?

Senast redigerad av sca den 2012-06-25 klockan 16:03
sca är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat