Visa ett inlägg
Oläst 2012-06-23, 17:46 #6
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Sen finns det ju filisofier och grundprinciper hur man ska utforma själva annonsen också.

Jag är definitivt ingen "expert" på det området, snarare en komplett nybörjare, så det får gärna andra bidra med.

Men jag har testat olika textannonser på Google och man får ha livlig fantasi och ompröva alla sina heliag kor var kreativ!

Fokusera på andra saker än priset, jag skulle till och med råda dig att ALDRIG nämna priset i en annons. Varken med direkta priser eller ens använda begreppen "billig", "lågt pris" eller så för det lockar helt fel typ av kunder. Fokusera på att förmedla en positiv "upplevelse" så tror jag du når längre med annonseringen.

Det finns massor med vetenskapligt bevis för att människor tar beslut på känslomässiga grunder så använd inte "rationella" argument (som "lågt pris" eller "hög kvalitet") utan försök anspela på människors känslor och förmedla en positiv känsla när din produkt presenteras.

När väl en kund tagit sitt känslomässigt styrda beslut, först då letar de efter sakliga argument för att "rättfärdiga" sitt känslomässigt fattade beslut (om att köpa något).

Sammanfattningsvis:

Steg 1: Locka kunden till dig på känslomässiga grunder
Steg 2: När kunden bestämt sig så vill de ha hjälp med sakliga argument. Ge dem det då.
Steg 3: Sälj "trygghet" till kunden, så du eliminerar alla osäkerhetsmoment för kunden i affären. Osäkerhet eller för många alternativ, stöter bort kunder.
Steg 4: Gör det lätt för kunden att beställa och betala.

Senast redigerad av Conny Westh den 2012-06-23 klockan 17:53
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat