Nykomling
|
|
Reg.datum: Aug 2010
|
|
Nykomling
Reg.datum: Aug 2010
|
linusoleander: Ja, det är något sånt jag söker, men tyvärr är scriptet du länkar till så krävande att det endast fungerar för hälften av världens internetanvändare i dagsläget.
Jag hade för mig att man kunde ha en "yta" typ DIV som man sedan väljer innehåll i. (där man döljer de olika innehållen)
Sedan bara ha ett antal länkar som aktiverar valt innehåll i diven med javascript eller nåt.
(Typ som mitt exempel med bilder) Är jag fel ute eller är det möjligt? Det fungerar ju uppenbarligen för bilder.
(Tanken är att ha en väder-widget på en specifik plats i en hemsida, och där användaren väljer en stad i en meny. Sedan om man klickar på en annan stad så aktiveras en annan widget i samma yta utan att man behöver ladda om hela sidan eller slippa ha 5 olika sidor eller iframes.)
En alternativ lösning med bara en sida, är att ha en variabel och en IF-sats som med hjälp av Request.QueryString väljer vad som ska visas i ytan... men då krävs som sagt att man laddar om hela sidan vilket jag vill undvika om det går.
|