Visa ett inlägg
Oläst 2012-06-21, 23:29 #5
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Man kan kombinera support/serviceavtalet med att begränsa till en namngiven kontaktperson per supportavtal. Vill de ha fler som kan ringa så måste de betala en avgift för varje. En avgift som vi betalade för support på ett utvecklingsverktyg som heter SQL-Windows betalade vi 20 000 kr/år för varje namngiven användare som fick ringa och begära support. Men då var det ett verktyg med många användare så de hade säkert sålt mellan 30-100 såna avtal. När du supportar en skräddarsydd programvara ska du ta betalt för hela kostnaden av denna enskilda kund, eftersom du inte säljer den till andra kunder.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat