|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: May 2010
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: May 2010
|
frecka: Jag tror tyvärr det är väldigt svårt att hitta ett vettigt sommarjobb som webbutvecklare. Det beror på flera saker. Den främsta anledningen är nog att det oftast tar mellan en och tre månader innan man börjar bli produktiv som webbutvecklare i en ny tjänst. Speciellt om man är junior och det är det första jobbet man har inom branschen. Tiden blir såklart kortare om det är enkla system som den anställde redan känner till som t.ex. wordpress, men det tar ändå tid att växa in i sitt första jobb och lära sig alla processerna.
Därtill är det ganska svårt att hitta duktiga, men framför rätt(som passar till både uppgifterna och till organisationen), webbutvecklare så jag tror inte man gärna drar igång en rekryteringsprocess för att hitta en sommarjobbare. Undantaget är ju givetvis om du kan få in en fot via kontakter.
Jag tror därför att det bästa för dig är att skaffa f-skatt och försöka hitta frilansjobb inom webbutveckling. Då är trösklarna mycket lägre, men du bör helst ha lite kontakter som kan förmedla de första jobbet om du inte är duktig på att sälja in dig själv.
|