Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen
Jag får väl uttrycka mig lika mycket som andra höjer honom till skyarna? Jag tycker inte han är så duktig som alla säger och jag vet ggr där han fullständigt dizzar barn som vill ha en autograf av honom. Jag tycker han är en fullständig stropp och det känns bara så fejkat att han "stödjer BRIS". Man stödjer BRIS på ett bättre sätt och mer ärligare sätt.
|
Det är ju en praktisk omöjlighet att inte dissa fans och autografjägare om man är så stor, känd och har så mycket fans som Zlatan har. Han skulle inte hinna med att göra alla nöjda om han ens jobbade heltid med bara det.
Sedan förstår jag inte hur du kan tycka att det är fejk m.m. när han gör en insats för barnen. Han hade ju lika gärna kunnat ta pengarna själv och folk hade ändå köpt boken. Han gör en insats helt frivilligt och då tycker jag inte man kan göra annat än att hylla honom för det.
Zlatan har länge varit en fantastisk spelare men jag tycker också han har växt extremt mycket som person de senaste åren och han har verkligen växt fram som en ledare, både på planen och utanför. Han hanterade det väldigt bra efter förlusten mot Ukraina tycker jag. Han riktade kritik emot de som inte uppträdde professionellt och satte laget först bakom stängda dörrar medan han var lugn och saklig i media.
För att kunna sticka ut och bli en av de bästa fotbollsspelarna krävs det nog att man har ett visst temperament, att man är orädd och har ett ganska stort ego. De utpräglade lagspelarna som alltid sätter laget först blir aldrig de stora stjärnorna.