Visa ett inlägg
Oläst 2012-06-17, 23:50 #3
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Gimbo Visa inlägg
Så låt oss säga att jag flyttar pengarna till ett land som inte har någon bolagsskatt och som ligger utanför EU dvs att apple betalar ut pengarna dit och sen har jag ett AB där utvecklarna jobbar här i sverige. ABt fakturerar mitt utländska bolag i konsulttimmar men hur fungerar det med momsen i detta fall? säg att ABt skickar en faktura på 100k till det utländska bolaget (utanför eu), är ABt tvunget att momsa på de 100' ? Gäller att placera IBC i något skönt land då, som man an tänka sig att åka till, hur ser det ut i USA är det förmånligt att dra igång ett bolag där?
Skulle inte välja USA (kan inget om deras lagar eller krav för ha bolag men säkert mycket jobb), välj Belize eller Seychelles. Belize är lite bättre efter vissa lagändringar. Båda dom har dock TIEA/DTC med Sverige, så betyder att du får sköta det helt korrekt.

Annars är det Panama, Hong Kong eller UAE som gäller om man vill vara helt skyddat mot insyn från SKV.

Inga av dom bolagen betalar moms, fakturor mellan Svenska bolaget är utan moms.

Det du bör tänka på att dom bolagen räknas som CFC-bolag vilket gör det lite komplicerat om man är ute undvika mycket skatt. Så vill du slippa dom problemet ska du inte äga aktierna själv eller så skapar du ett bolag i exempelvis Malta med holding struktur.

Senast redigerad av patrikweb den 2012-06-18 klockan 00:03
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat