Visa ett inlägg
Oläst 2012-06-14, 21:50 #78
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Företag består ju av människor. Så jag ser inte hur det som är bra för människor kan vara dåligt för företagen och tvärtom.

Jag har aldrig förstått vänsterretoriken om att företag är onda för de skövlar regnskog och låter arbetare jobba ihjäl sig. Företag fattar inga beslut, skövlar inte regnskog och bedriver inte slavarbete. Det är människor som gör det.

Med det som utgångspunkt, så köper jag inte heller högerretoriken om att skatter alltid är dåliga för företagen.
Hur det går för företagen handlar mer om hur stor arbetslösheten blir eller inte.

Stora företag så är det ju bara ägare/höga chefer som tjänar pengarna, normalt brukar dom anställda inte få något extra om företaget går bra. Dock går det dåligt brukar dom anställda ryka rätt snabbt.

Så blir ändå lite skillnad, går det bra för företagen så spelar i regel inte kommunalskatten så stor roll i det stora hela för dom enskilda personerna.

Dock bolagskatt och arbetsgivaravgifter spelar dock en större roll för företagen, inget större företag vill göra vinst i Sverige för det är en kostnad för företaget.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat