Visa ett inlägg
Oläst 2012-06-11, 19:10 #1
Webverket.se Webverket.se är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2007
Webverket.se Webverket.se är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Ursprungligen postat av ztream Visa inlägg
Det du kan göra är att inse att domäner har ett värde precis som fastigheter och tomter. Och alltså ge ett marknadsmässigt bud eller lägga ned.
Jag har inget problem med att domännamn har ett värde. Dock är det svårt att uppskatta ett marknadsmässigt värde på en domän som i stort sett aldrig använts till något, och de senaste åren inte ens pekats i DNS... Jag förutsatte helt enkelt att ägaren inte var intresserad eftersom min trevare avfärdades med att det fanns planer för domänen.

Citat:
Jag har gett bort domäner till idéella föreningar och små orter som ville göra något bra med domänen. Jag skulle aldrig ge bort en till en kommersiell aktör, varför skulle någon göra det?
Jag håller med till 100%. Men tänk dig in i min situation, om det varit dig jag kontaktade. Hade du inte föreslagit en rimlig summa om du kunde tänka dig att sälja?

Citat:
Det är som att jag skulle be dig att ge mig ditt lantställe med motiveringen att ändå aldrig är där.
Nja, att jämföra Intellectual Property med fysisk dito blir aldrig bra, men jag förstår hur du tänker.
Webverket.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat